پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250685
جزئيات سياست هاي اشتغالي دولت در سال ۱۴۰۰/ بسته جديد حمايت از توليد در راه است
تاریخ انتشار : 1400/01/11 09:41:57
نمایش : 1325
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از سياست هاي اشتغالي در سال جديد خبر داد و گفت: بسته حمايتي شامل حمايت‌هايي از توليد و کارآفريني در کشور در دستور کار داريم که اميدواريم پس از تصويب کارگروه رئيس جمهور آن را ابلاغ کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جلسه شوراي عالي کار در سال جاري با دستور کار سياست گذاري درباره اشتغال تشکيل شد.
محمد شريعتمداري، وزيرکار با ارائه گزارشي از اين جلسه خبر از ارائه بسته سياست هاي حمايتي از اشتغال و توسعه فعاليت هاي اشتغالزا داد و گفت: نرخ تسهيلات مختلف به نفع ايجاد اشتغال يکسان سازي مي شود.
 
 وي ادامه داد: موضوع سياست‌هاي فعال بازار کار و سياست‌هاي مداخله‌جويانه دولت براي ايجاد اشتغال از جمله اعطاي تسهيلات ارزان قيمت براي ايجاد اشتغال پايدار روستايي و همچنين مشوق‌هاي بيمه و يارانه دستمزد را از ديگر موضوعاتي ذکر کرد که در اين جلسه در خصوص آن‌ها بحث و بررسي صورت گرفت.
 
وي افزود: در جلسه شوراي عالي اشتغال که در هفته اول فروردين به رياست رئيس جمهور تشکيل شد، اصلاحاتي در زمينه توسعه اشتغال پايدار روستايي مطرح شد که مورد تصويب قرار گرفت.
 
 
استفاده از منابع بازگشتي از تسهيلات اعطلايي در نظام اشتغال پايدار روستايي  
 
شريعتمداري تصريح کرد: استفاده از منابع بازگشتي از تسهيلات اعطايي در نظام اشتغال پايدار روستايي به طرح‌هاي مولدي که بانک‌ها منتظر منابع آن هستند از جمله اصلاحاتي بود که در اين زمينه مطرح و به تصويب رسيد.
 
وي ادامه داد: در اين جلسه همچنين مقرر شد در مورد يکسان سازي نرخ تسهيلاتي و محدود کردن دامنه نوسان نرخ تسهيلات اعطايي به نفع ايجاد اشتغال تصميمات لازم اتخاذ شود.
 
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در ادامه گفت: مقرر شد زمان بازپرداخت در مورد وام‌ها افزايش يابد که اين فرصت ايجاد مي‌شود باز پرداخت وام از يک سال به يک سال و نيم افزايش پيدا کند.
 
شريعتمداري افزود: تصميمات اين جلسه که نيازمند تغيير قانون است به ستاد ملي مقابله با کرونا و شوراي هماهنگي سران قوا تقديم خواهد شد تا با تصميم اين دو مرجع در سال ۱۴۰۰به جاي قانون بتواند اصلاحات لازم را اعمال کند.
 
وي گفت‌: با مصوبه امروز جلسه شوراي عالي اقتصاد بخش صنعت نيز که در متن اصلي قانون از دريافت اين منابع محروم بود، به ليست رسته‌هاي قابل استفاده اضافه شد.
 
 
مشوق هاي کسب و کار براي فعاليت هاي کرونايي    
 
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در خصوص ساير مصوبات جلسه امروز شوراي عالي اشتغال نيز افزود: در حوزه فعاليت‌هاي کرونايي، مشوق‌هاي لازم پيشنهاد شد که اکثر آن‌ها مورد تأييد و تصويب قرار گرفت.
 
به گفته شريعتمداري؛ رئيس جمهور در اين جلسه تاکيد کرد، براي بکارگيري جوانان دانشگاهي و نيز دانش آموزان دوره دبيرستان که در دوران کرونا براي تحصيل از فضاي مجازي استفاده مي‌کنند، مشوق‌هايي براي استفاده از معافيت‌هاي قانون کار يا بيمه بيکاري در نظر گرفته شود تا در ستاد ملي کرونا به تصويب برسد.
 
وي همچنين از ارائه بسته حمايتي اشتغال مولد در جهت صيانت از اشتغال موجود و توسعه فعاليت‌هاي اشتغالزا در اين جلسه خبر داد و گفت: در سالي که به نام توليد نام گرفت ما موظف بوديم که اين بسته سياستي را ارائه بدهيم و مقرر شد کميته چهارگانه‌اي مرکب از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، وزارت اقتصاد و دارايي، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزي تشکيل شود تا اين بسته سياستي را مورد توجه قرار دهند.
 
شريعتمداري با اشاره به اينکه اين بسته حمايتي شامل حمايت‌هايي از توليد و کارآفريني در کشور است افزود: اميدواريم اين بسته پس از تصويب کارگروه، رئيس جمهور آن را ابلاغ نمايد تا در مدت باقي مانده از فعاليت‌هاي دولت بتواند منشأ خير و اثر در توسعه کارآفريني کشور باشد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html